Re: [LCFC] po-debconf://nethack (9 strings)

On Thursday 27 April 2006 15:40, Esther Hanko wrote:
> "De nieuwe versie van NetHack gebruikt spelbestanden die niet compatibel
> zijn met de NetHack-versie die u wilt opwaarderen.  U kunt van deze
> spelbestanden een reservekopie maken onder /tmp, ze wissen (purge), het
> probleem volledig negeren, of het installatieproces afbreken en
> handmatig de spelbestanden behandelen. Uw scorebestanden zullen verloren
> gaan indien u 'wissen' (purge) kiest."
> --> ? s/behandelen/verwerken

in de engelse string is het "manually handle NetHack's save files", gaat ook
niet om het aanpassen van de bestanden maar om het maken van een
reservekopie ervan

-> behandelen lijk mij hier eigenlijk beter dan verwerken

> "Wilt u NetHack's herstelgereedschap met de grouprechten bit als 'games'
> (setgid games) gezet?"
> Voorstel: Wilt u de groepsrechtenbit van NetHack's 'recover'-programma
> voor de 'games' groep instellen?
> of: Wilt u de 'games'-groep als eigenaar van het NetHack
> 'recover'-gereedschap instellen?

fout:
de sgid-bit is gelijkaardig aan suid-bit, gaat dus niet over het instellen
van de groep die eigenaar is, maar over het instellen van als welke groep
het programma uitgevoerd zal worden.

> "Het 'recover'-programma is als deel van het nethack-common pakket
> geïnstalleerd en dient om de beheerder te helpen om gebroken
> spelbestanden te herstellen, enz."
> "gebroken" is misschien wat te letterlijk genomen: beter "kapotte",
> "gesneuvelde", "defecte" (ik heb een synoniemenwoordenboek, woei! ;))

corrupte bestanden is denk ik de gebruikelijke term (althans hier waar ik
zit :)

P.S. Esther kun je het vervolg wat ruimte laten tussen jou antwoord en wat
     er aan voorafging? Alles in 1 paragraaf leest moeilijk (ook omdat je
     mail-client er geen '>' voorplaatst waardoor die van mij er geen ander
     kleurtje aan geeft)
--
Cheers, cobaco (aka Bart Cornelis)