[LCFC] po-debconf://bugzilla (Re: [RFR] po-debconf://bugzilla)

Peter Vandenabeele wrote:

| Globale opmerking:
|
| IIRC, hadden we afgesproken om systematisch "database" ook in het
Nederlands te gebruiken.
| Of gebruiken we systematisch "databank" ? Voor mij zijn beiden OK,
maar graag consistentie.

In al mijn vertalingen is het databank, dus heb ik voor de consistentie
inderdaad weer databank gebruikt ;-)

(http://wiki.debian.net/index.cgi?StandardTranslations)
| in die zin uitbreiden ? Of maak ik een eigen lijst, die ik dan eens
voorleg ter discussie, voor
| we op die lijst regels toevoegen ? Uit deze ene tekst, haal ik al
bijvoorbeeld deze standaard
| vertalingen die me handig lijken om meer consistentie in de vertaling
te krijgen nog niet op
| de wiki staan:

Ik zou als ik jou was hiervoor in elk geval een nieuwe thread starten.
Bovendien zou ik de wiki pas aanpassen na consensus...

| administrator --> beheerder
| database      --> database  (of databank ??)

Als het van mij afhangt, blijft het databank.

| host name     --> computernaam (of systeemnaam ??)

Deze hadden we al eens afgesproken als computernaam.

| manually      --> handmatig (niet manueel)

Deze hadden we ook al afgesproken.

| port number   --> poortnummer

| to login      --> zich aanmelden
| login name    --> aanmeldnaam
| login window  --> aanmeldscherm
| login message --> aanmeldbericht

Hier zou ik graag de opinie van de anderen over horen.

| remote        --> op een andere computer (of over het netwerk ?)

Ik vind 'op een andere computer' vreemd, maar misschien kan je me
overtuigen of iets beter vinden?

| user name     --> gebruikersnaam (niet usernaam)

Ook deze hebben we denk ik al afgesproken.

Opmerkingen verwerkt, al heb ik login en remote nog niet aangepast.

Mvg

Luk