Re: [LCFC] (po-debconf)://snort

On Sun, 13 Feb 2005 16:19:19 +0100, Peter Vandenabeele
<peter.vandenabeele@mind.be> wrote:
> Gelieve me zeker te melden als er vormfouten in deze mail
> of het attachment zouden zitten. De volgende gaat dan naar
> BTS volgens de procedure die Cobaco me onlangs heeft gemaild.

"U dient de CIDR-vorm te gebruiken (dit is 192.168.1.0/24 voor een
blok van 256 "
"IP-adressen of 192.168.1.42/32 voor één enkel IP-adres). U kunt meerdere "
"adressen opgeven op één regel door ze te scheiden met komma's; spaties zijn "
"hierbij niet toegelaten!"

s/toegelaten/toegestaan/

"Uitschakelen van de promiscue modus betekent dat Snort enkel die "
"pakketten ziet die bestemd zijn voor zijn eigen interface. Het inschakelen "
"van de promiscue modus laat Snort toe om elk op dit ethernet-segment "
"langskomend pakket te controleren, zelfs als het een pakket is van een "
"verbinding tussen 2 andere computers."

s/2/twee/

msgstr ""
"Wanneer u de volgorde van het testen van de regels van Snort
verandert naar 'Pass|Alert|Log', "
"zullen de regels toegepast worden in de volgorde Pass->Alert->Log, i.p.v. "
"Alert->Pass->Log. Dit voorkomt dat men enorme 'Berkely Packet
Filter'-commando's "
"dient te gebruiken om de 'alert'-regels uit te filteren."

ik denk dat het beter is om i.p.v. uit te schrijven
s/Berkely/Berkeley
er staat eigenlijk commandoregel-argumenten in plaats van commando's
maar dat komt op het zelfde neer, toch?

msgstr ""
"Opdat een alert weergegeven zou worden in de dagelijkse statistieken dient "
"het vaker dan het hier opgeven aantal keer voor te komen."

s/alert/waarschuwing/

Misschien herschrijven naar:
U kunt hier opgeven hoe vaak het temminste dient te gebeuren voordat
er een waarschuwing in de dagelijkse statistieken wordt weergegeven.

msgstr ""
"Gelieve Snort te herstarten via:\n"
" /etc/init.d/snort restart\n"
"om de instellingen actief te maken."

s/actief te maken/in werking te doen treden/ ?

msgstr ""
"U kunt de databasestructuur nu aanmaken met het volgende commando:\n"
"  cd /usr/share/doc/snort-mysql/contrib\n"
"  zcat create_mysql.gz | mysql -u <gebruiker> -h <server> -p <databasenaam>\n"
"Hierbij dient u de juiste waarden voor <gebruiker>, <host>, en <databasenaam> "
"in te vullen. MySQL vraagt u om het wachtwoord."

host? is dat niet gewoon 'computer' ofzo?

msgstr ""
"U kunt de databasestructuur nu aanmaken met het volgende commando:\n"
"  cd /usr/share/doc/snort-pgsql/contrib\n"
"  zcat create_pgsql.gz | pgsql -U <gebruiker> -h <server> -W <databasenaam>\n"
"Hierbij dient u de juiste waarden voor <gebruiker>, <host>, en <dtabasenaam> "
"in te vullen. PostgreSQL vraagt u om het wachtwoord."

idem host.

msgstr ""
"Uw snort-configuratiebestand (/etc/snort/snort.conf) maakt gebruik van "
"verouderde opties die door deze versie niet meer ondersteund worden. Met een "
"onjuist configuratiebestand kan snort niet opstarten. U kunt uw bestaand "
"configuratiebestand vervangen met het door dit pakket voorziene bestand, of "
"u kunt de verouderde opties handmatig verwijderen."

s/bestaand/bestaande/
s/voorziene/meegeleverde/

Ok.

alper