Re: [LCFC] po-debconf://oops

Wouter Verhelst wrote:
> [...]
but in that case the server will erase and reformat your storage files.
Please consider your answer carefully!"
dan zal de server uw archiefbestanden verwijderen en er een nieuwe
indeling voor gebruiken. Overweeg uw antwoord zorgvuldig!"

| Da's grammaticaal toch het enige correcte, hoor. Het is inderdaad
| verwarrend, maar het Nederlands is nu ýýnmaal een onduidelijke taal; en
| de tweede 'het' laten vallen is allesbehalve juist. Eventueel kan je wel
| je zin zo herstructureren dat de tweede 'het' op een andere plaats komt
| (als in "Het is meestal het beste om deze suggestie te aanvaarden", of
| zo), maar ze *moet* aanwezig zijn.
|
| De reden is dat je het woord 'het' ýýn keer gebruikt als onderdeel van
| de uitdrukking "het beste", en ýýn keer als structureel onderdeel van je
| zin.

Ok, ik heb het aangepast, maar ... zie verder

| Uh, jawel. Door het feit dat je de ene 'het' uit de zin weghaalde (die
| daar in de functie van zelfstandig naamwoord stond) viel de functie van
| dat woord over op een ander woord. In dit geval het woord 'best' :-)

Meestal is het best == Het is meestal best

Dit is in dezelfde trend als "Het is goed." , "Het is beter.". In deze
zinnen staat geen zelfstandig naamwoord (onderwerp, werkwoord en gezegde)!

Maar aangezien er onduidelijkheid was, heb ik het dus toch aangepast.

Mvg

Luk

PS: Aangezien je mij in Cc zet, veronderstel ik dat je wilt dat ik dit
bij jou ook doe?