Re: RFR D-I manual: boot-new.xml

| Als de machine niet goed opstart na afronding van de installatie en stopt

<prompt>boot:</prompt>-prompt

| userinput>
| gevolgd door &enterkey; in te geven. (De standaard opstartconfiguratie in
| <filename>quik.conf</filename> is Linux genaamd.) De namen die in
| <filename>quik.conf</filename> zijn gedefinieerd, worden getoond als u
bij de
indrukt. U

s/bij de op de/bij de/

<prompt>boot:</prompt>-prompt

| kunt ook proberen opnieuw het installatieprogramma op te starten en
vervolgens
| het bestand <filename>/target/etc/quik.conf</filename> te wijzigen dat
daar is
| weggeschreven door de stap <guimenuitem>Install
<command>Quik</command> on a
| Hard Disk</guimenuitem>. Aanwijzigingen over het omgaan met
<command>quik</
| command>
| zijn bechikbaar op <ulink url="&url-powerpc-quik-faq;"></ulink>.
| <!-- FJP: Hoe is "Install Quick on a Hard Disk" vertaald? //-->

Dat week ik niet, maar "Quick op een harde schijf installeren" lijkt me
het meest waarschijnlijk.

| Geef, om MacOS op te starten zonder de nvram terug te stellen, bij de

terugstellen?

| OpenFirmware prompt het commando <userinput>bye</userinput> (er vanuit

OpenFirmware-prompt

er vanuit gaande?

| gaande dat MacOS niet van de machine is verwijderd). Houd, om een
| OpenFirmware prompt te verkrijgen, de toetsen <keycombo>

OpenFirmware-prompt

| Houdt, als u de de wijzigingen in de OpenFirmware nvram wilt herstellen,

Houd

| de machine inschakelt.

| Als u <command>BootX</command> gebruikt om het geïnstalleerde systeem op

geïnstalleerde -> ge&iuml;nstalleerde ?

| te starten, kunt u gewoon de gewenste kernel selecteren in de map
| <filename>Linux Kernels</filename>, de optie ramdisk deselecteren en het
| root-apparaat (bijvoorbeeld <userinput>/dev/hda8</userinput>) toevoegen
| dat overeenkomt met uw installatie.

| Op G4- en iBook-systemen, kunt u de toets <keycap>option</keycap>
ingedrukt
| houden. U krijgt dan een grafisch scherm met een knop voor elk
| besturingssysteem
| dat kan worden opgestart: &debian; zal een knop met daarop een klein
icon van

icoon

| een penguin zijn.

| Als u MacOS heeft behouden en als dat op enig moment de OpenFirmware
variabele

OpenFirmware-variabele

| <envar>boot-device</envar> zou wijzigen, dan dient u OpenFirmware te
| herstellen
| naar zijn standaard configuratie. Hiervoor houdt u de toetsen <keycombo>

| De namen die zijn gedefinieerd in <filename>yaboot.conf</filename> zullen
| worden getoond als u bij de <prompt>boot:</prompt> prompt de toets

<prompt>boot:</prompt>-prompt

| <keycap>Tab</keycap> indrukt.

| Nadat u &debian; voor de eerste keer heeft opgestart, kunt u aanvullende
| opties die u wenst (zoals voor 'dual boot') toevoegen aan
starten om uw
| opstartpartitie bij te werken met de gewijzigde configuratie. Aanvullende

Bijkomende?

| informatie is beschikbaar op
| <ulink url="&url-powerpc-yaboot-faq;">yaboot HOWTO</ulink>.

Mvg

Luk