Re: [RFR] po-debconf://libpaper

On 2004-03-11 20:00, Wouter Verhelst wrote:

> Goed. Dan kan het eventueel interessant(er) zijn om dat naar het
> origineel terug te sturen? Op deze manier lijkt het me niet echt nuttig,
> omdat je zo meer informatie meegeeft dan het origineel.
meer informatie geven lijkt me op zich geen probleem, al zal ik het idee
natuurlijk wel door geven naar de maintainer.

> Die informatie
> kan juist zijn, maar iemand die geen Nederlands kent, gaat daar niet
> naar kijken; en dan krijg je mogelijk een situatie waarbij de
> implementatie afwijkt van wat er in de vertaling staat (omdat de persoon
> die de boel implementeert niet kijkt naar wat er in één of andere
> obscure vertaling van de tekst kijkt, en een andere definitie gebruikt
> dan degene die jij gebruikt hebt...

persoon die de boel implementeert? Gaat hier over de vertaling van de vraag
wat het standaardpapierformaat van het systeem is. Zie niet direct in hoe
het uitzicht van de keuzelijst hiervoor een verschil maakt in
implementatie:
Ofafhankelijk of je "formaatnaam (formaatstandaard)" of "formaatnaam"
ingangen in de keuzelijst hebt, wat de software die libpaper gebruikt ziet
blijft het zelfde.

Het enigste wat ik hier doe is de gebruiker op het moment dat hij een keuze
moet maken meer informatie geven, waardoor hij een beter idee heeft van wat
de keuzes zijn.

> De verhouding daarvan, bedoel je?

> Klopt. Daarnaast is het ook zo dat één A4-papier exact dezelfde
> oppervlakte heeft als twee A5-blaadjes, enzovoort.

dat schijnt een oude traditie te zijn in de printwereld (e.g. folio is 1/2
de basismaat, quarto 1/4, whatever de eigenlijke basismaat)

> Die standaard is geweldig :-)
yep, er blijkt nogal uitgebreide rationale achter te zitten
- --
Cheers, cobaco

1. Encrypted mail preferred (GPG KeyID: 0x86624ABB)
2. Plain-text mail recommended since I move html and double
    format mails to a low priority folder (they're mainly spam)