Re: Re: social contract nl

Bij het bladeren door het mailarchief zag ik nog een paar andere mogelijke
verbeteringen in de opgenomen fragmenten.

> [...]
> aan computersystemen in allerlei verschillende omgevingen*
> ondersteunen. We hebben geen bezwaar tegen commerciële software die
> bedoeld is om op Debian-systemen* te draaien. We geven toestemmingen
> aan derden om distributies met toegevoegde waarde te ontwikkelen die
> gebruik maken van zowel Debian-software als commerciële software,
> zonder enige betaling aan ons. Om deze doelen te ondersteunen, zullen
> we een geïntegreerd systeem van 100% vrije software leveren, zonder
> enige wettelijke restricties die dergelijk gebruik van de software zou

s/toestemmingen/toestemming/

> Het idee om ons "sociaal contract met de vrij-software gemeenschap"
> expliciet op te schrijven, is gesuggereerd door Ean Schuessler. Dit
> document is geschreven door Bruce Perens, is bijgeschaafde door de
> andere Debian-ontwikkelaars gedurende een maand-lange
> email-conferentie in juni 1997 bij met hulp van de op- en aanmerkingen
> van de Debian-ontwikkelaars en is uiteindelijk aangenomen* als het
> officiële beleid van het Debian Project.

s/vrij-software/vrije-software/
s/op te schrijven/vast te leggen/ (???)
s/bijgeschaafde/bijgeschaafd/
s/bij met hulp van de op- en aanmerkingen van de Debian-ontwikkelaars //

M.vr.gr,

Frans Pop