Re: [RFR] po-debconf://xfree86

Hehe, hier is-ie dan.

Algemeen: beeldschermbeheerder (zonder -).

3x grafisch is denk ik 2x teveel:

    Een beeldscherm-beheerder is een programma waarmee u zich grafisch
    op het systeem kunt aanmelden.

s/beheert/beheerd/

s/pakket,/pakket;/

s/ http/  http/

s/ 1)/  1)/
        (1 spatie meer indenteren)
s/ 2)/  2)/
        (1 spatie meer indenteren)
s/        apt-get install xfree86-common\/stable/       apt-get install xfree86-common\/stable/
        (1 spatie minder indenteren)

"Omdat+omwille van" doet dubbelop aan. Gebruik "in verband met" of zo.

s/programmas/programma's/

s/  hoffelijkheidswaarde/ hoffelijkheidswaarde/

"hoffelijkheid"? Dat klinkt mij voldoende merkwaardig in de oren om gewoon
"nice" value te willen proberen. Of misschien "vriendelijkheidswaarde"?

"Operating-systems" (beheerssysteem) zette mij op het verkeerde been
(kernel+system tools). Het gaat alleen om de kernel. "Plan-strategie"
snapte ik pas toen ik het origineel had gelezen.

Miischien moet er het een en ander moet worden weggelaten. "Het is bekend
dat ..." geeft niet echt veel informatie. "With a particular scheduling
strategy" roept meer vragen op dan het beantwoordt. En eigenlijk geldt
dat ook voor "sommige operating-systems".

    De prestaties van de X-server kunnen verbeteren wanneer deze een
    hoger-dan-standaard prioriteit krijgt; ...

s/varieëert/varieert/

s/zo'n systemen/zulke systemen/

s/integer-waarde/geheel getal/

s/mislukken zal/mislukken, dan zal/
s/gevraagt/gevraagt/
s/ingevulgde/ingevulde/

s/verkiest //

s/geselecteert/geselecteerd/

s/verteld/vertelt/

s/de\\"Files\\"/de \\"Files\\"/
s/referentie/verwijzing/g
s/wil/wilt/

s/xtt-modules,/xtt-modules/
s/moduel/module/

s/wordt./wordt)./

s/,//g

s/X-server stuurprogramma/X-server-stuurprogramma/

s/meerdere-scherm-configuraties/configuraties met meerdere schermen/

s/Hou/Houd/
s/bus, apparaat, en functienummers/bus-, apparaat-, en functienummers/

s/,/;/

s/Waarbij/waarbij/
        Het is het vervolg van de zin ervoor, zonder punt.

s/gedefiniëerde/gedefinieerde/

s/klavieren/toetsenborden/
        Eén vertaling.

s/toetsenbordlayout/toetsenbordindeling/

s/toetsenbordlayout/toetsenbordindeling/

s/elke,/elke/
s/ondersteunde,/ondersteunde/

Gebruikers van VS-stijl Engelse toetsenborden dienen \"us\" op te geven. ...

s/gelokalizeerde/gelocalizeerde/
s/e.g./b.v./

s/an/van/

s/e.g./b.v./

s/van op/van een op/
s/geprobeert/geprobeerd/

s/veel/vaak/

s/beschrijvt/beschrijft/

s/programmas/programma's/
s/Twee-knopsmuizen/Tweeknopsmuizen/
s/gelijktijdig/het gelijktijdig/

s/vershilt/verschilt/
s/applicatie,/applicatie;/
s/en een wiel/en een wiel,/

Het inschakelen van deze optie kan geen kwaad als uw muis geen muiswiel
heeft.

s/een voor \"omhoog\" en een voor \"omlaag\",en/één voor \"omhoog\" en één voor \"omlaag\", en/

s/.././

Gelieve de beste beeldmodus van uw beeldscherm te selecteren."

s/aankan/aan kan/

s/associëert/associeert/
s/e.g./b.v./
s/\\"\\"/\\"/

s/koppelteken/liggend streepje/
        Het is geen *koppel*teken; een koppelteken wordt tussen twee
        woorden geplaatst om ze te koppelen. Typografisch zou je een iets
        langere en-dash gebruiken voor ranges, maar met zo'n technische
        term moet je hier natuurlijk niet aankomen.

s/-/'s /

s/if/of/

Hm. Wat is het meervoud van modus? Modi? Ik geef toe dat modussen toch
beter klinkt.

s/ aangezien/, aangezien/

s/0 vulling/nul-vulling/
s/beiden/beide/