Re: [DICO] root filesystem (was: [RFR] po-debconf://debian-installer-utils)

On Mon, Sep 29, 2003 at 12:42:15AM +0200, Vincent Zweije wrote:

> Weet ik zo net nog niet. Met een hoop vertalingen is het zo dat je eraan
> went als je het een paar keer gebruikt hebt.

Hm.

Wat denk je dan van 'hoofdbestandssysteem'? 'Hoofd' als vertaling van
'root' wordt ook in de Windows-wereld gebruikt, om te verwijzen naar de
'root-folder'.

'wortel' komt me nogal potsierlijk over. Doet me eerder denken aan dat
oranje ding dan aan de boomwortel, en dat kan niet echt de bedoeling
zijn, vrees ik.

> Overigens ben ik er wel voor het over de root-gebruiker te hebben,
> omdat in die context "root" als zodanig in het systeem voorkomt. Het
> "root" bestandssysteem doet dat niet.

Ack.

--
Wouter Verhelst