Re: Reviews?

--Boundary-02=_6XfZ/l2N4Z1xewV

On 2003-09-14 13:54, Wouter Verhelst wrote:

> Overeen waarmee?
>
> Verouderd lijkt me duidelijker.
goed punt, verouderd dus

> Niet direct. Ik denk niet dat er een echt goed alternatief is; mogelijk
> is het beter om hier niet te vertalen.

> AOL :)

hm, discussie hierover beginnen op wiki van nl.linux.org?

> Volgens Van Dale wel (en niet alleen in de context van
> 'snelheidsrecord')

weet iemand trouwens ergens een (goed) verklarend nederlands woordenboek in=
=20
dict formaat te vinden?

> Ah? Da's dan een woord dat ik niet ken. Goed, laat dan maar staan.
:-), is me ook maar bekend van op de universiteit, is een hele wiskunde tak=
=20
voor (grafentheorie), en kan bij flink wat algoritmen worden gebruikt.

> Da's misschien beter. Ik wilde 'generatiestijlen' eruithalen omdat dat
> eerder doet denken aan 'een generatie' dan aan 'genereren'.
ok, aanmaakstijlen dus

> [...]
>
> Ah. Dan is de Engelstalige tekst onduidelijk :-)

Unlink \Un*link"\, v. t. [1st pref. un- + link.]
   To separate or undo, as links; to uncoil; to unfasten.
   --Shak.
=20
un-link \-'link'\ vt (1600) to unfasten the links of : SEPPARATE, DIS-
  CONNECT ~ vi: to become detached

volgens respectieveleijk gcide and merriam-webster, lijkt me toch gepast. M=
oet=20
wel zeggen dat ik het woord nog nooit buiten de context van symbolische lin=
ks=20
tegengekomen :)

> Het gaat om het samenvoegen van informatie voor het bestand
> /var/lib/dpkg/available. Da's inderdaad informatie betreffende
> beschikbaarheid (van packages in dit geval).
vind dit persoonlijk toch breder dan enkel informatie betreffende=20
beschikbaarheid: long description, depends, sugests, installed-size,=20
maintainer, md5sum -> is info nodig/wenselijk om te beslissen of je het=20
pakket al dan niet gaat installeren, maar heeft met beschikbaarheid niks te=
=20
maken.

> Dacht het niet. Een socket lijkt me onzijdig, niet mannelijk of
> vrouwelijk; je zegt dus 'het socket', niet 'de socket'.
is het dan ook het boot i.p.v de boot? <shiver>klinkt mij beiden erg vreemd=
 in=20
de oren</shiver>

> Aan de andere kant zie ik 'socket' ook niet in Van Dale staan, dus...

:-) dus momenteel hebben we:
	de socket -> 1 vote
	het socket -> 1 vote

> Van Dale kent het alleszinds niet.
ack, gegevens dus

=2D-=20
Cheers, cobaco

/"\  ASCII Ribbon Campaign
\ /  No proprietary formats in attachments without request
 X   i.e. *NO* WORD, POWERPOINT or EXCEL documents
/ \  Respect Open Standards
      http://www.fsf.org/philosophy/no-word-attachments.html
      http://www.goldmark.org/netrants/no-word/attach.html