Re: Hvordan bruger man citationstegn, gåseøjne m.m.?

Claus Hindsgaul <claus_h@image.dk> writes:

> Jeg vil absolut mene at 'postnavn' er den rigtige dansk form. Men jeg
> kan ikke henvise til en standard, hvor det står klippefast.

Det er jo lidt snyd at bruge enkelte gåseøjne overhovedet. Men alle de
oversættelser jeg har set igennem (og selv skrevet), bruger de enkelte
citationstegn på netop den måde. De fleste skrifttyper viser ` som en
accent aigu (eller er det nu grave?), så det ser helt tosset ud.

Jeg har set nogle svenske oversættelser hvor `xxx' konsekvent blev
oversat til "xxx".

--
Ole Laursen
http://www.cs.auc.dk/~olau/