Re: repàs base-config

On Sat, Jun 05, 2004 at 12:36:39AM +0200, Aleix Badia i Bosch wrote:
> Bon dia de nou Jordi, el "per a" -> "per" en principi hauria de ser per
> seguir la guia d'estil de softcatalà, vaja, diria que en algun moment es
> va comentar de seguir-la.

Hmm, l'altre dia en #debian-catalan vam estar parlant d'un tema prou
interessant: la "orientalitat" total del recull i la guia d'estil.
Aquesta recomanació que fa el recull a vegades es porta a tal extrem que
fa que llevar el "a" del "per a" siga incorrecte, quan la forma "per a"
era correcta.

A veure si és que estic un poc sobat ara mateix, però:

Regla pràctica: en general, utilitzeu per allà on en espanyol
utilitzaríeu por, i també davant d'infinitiu. En la resta de casos,
utilitzeu per a. Exemples:

    Per desconnectar-vos, aneu al menú...

Err, això seria aleshores «Por desconectarte, ves al menú», no? Sona que
et cagues.

Hmm, ok, a la tercera llegida he vist això de l'infinitiu. De tota
manera, ací al País Valencià crec que sempre es per a en aquest casos, i
la guia d'estil posa com a raó per a utilitzar "per" que:

"Davant d'infinitiu, malgrat les divergències en l'aplicació dels
criteris normatius, a Softcatalà, per raons de claredat i de
simplicitat, utilitzarem sempre per."

En fi, no em sembla massa bona l'argumentanció.

Després d'haver parlat amb alguns lingüistes de la generalitat, vam
parlar de començar un debat dins de SC per a veure si es pot modificar
un poc el recull i la guia d'estil per a des-orientalitzar-la un poc, ja
que algunes coses queden un poc estranyes per ací, i segons la opinió
d'aquesta gent, algunes normes són un poc arbitràries.

> A part d'això, avui he instal·lat la sarge a un portàtil (compaq
> notebook 100) i ha estat realment il·luminador, fa goig de veure-ho tot
> traduït (ha estat instal·lant-la que m'he adonat d'alguns dels errors, a
> part del que ja s'ha comentat "d'accord", etc etc)

Errors en general al d-i, o en base-config, o això de debconf (que quin
lio es va montar per a arreglar-ho, ja ho heu llegit..).

La llista no accepta el ca.po de debian-installer pq és massa gran, però
ara l'enviaré directament al bot i pose el link al fitxer ací, per a que
ho reviseu.

> Aprofitant ...... estic força desesperat, algú ha aconseguit configurar
> la tarja de so d'un "compaq notebook 100" ? Aparentment tot funciona
> correctament (ALSA) però no hi ha manera de fer que soni res.
> 0000:00:07.5 Multimedia audio controller: VIA Technologies, Inc.
> VT82C686 AC97 Audio Controller (rev 21)

Ui, via82xx... a veure si vas a tindre tanta sort com jo...
A mi igual, en aquest ordinador s'em carerga el mòdul guai, els
programes fan com si sonen, però no es sent res.

De moment, utilitza el driver d'OSS (via82c_xxx) i comprova si la
revisió del teu xip és la 4161 amb lspci -vv.

Mira en
https://bugtrack.alsa-project.org/alsa-bug/bug_view_page.php?bug_id=0000118
per a més info.

Jordi Mallach Pérez  --  Debian developer     http://www.debian.org/