Re: [TR] AJUDA - dbootstrap.sgml

Hola penya,

Em vaig inscriure a aquesta llista fa una setmana, i encara no he
llegit res sobre normes, regles i de mes.  Si algu em pot indicar
el(s) document(s) rellevants, em feria un favor.  Altra cosa es
que soc dels estats units. Vaig viure a Barcelona 4 anys, i ara
que torno a viure als EUA, trobo una clara manca de catala als
carrers aqui.  Pensava que aquesta llista seria una manera, almenys,
de seguir practicant i potser ajudant una mica.  Si trobeu que el
meu nivell implica mes problemes que ajuda, feu-me saber i us deixo
en pau.  De moment, afegeixo els meus 2,5 centims a les dubtes de
l'Antoni.

--- Antoni Bella <bella5@teleline.es> wrote:

> [...]
> assumeix que l'adreça IP de la xarxa de treball és la resultant de
> l'operació lògica en mode binari aplicada a l'adreça IP i a la màscara de
> xarxa.  Això calcularà que l'adreça d'emissió (broadcast) és l'operació
> lògica en mode binari entre l'adreça IP del vostre sistema i la negació
> binària de la xarxa de treball. Això també calcularà que el vostre sistema
> gateway és també el vostre servidor de DNS.  Si no podeu trobar qualsevol
> d'aquestes respostes, useu les calculades pel sistema -- podreu canviar-les
> un cop hagueu instal·lat el sistema, si fos necessari, editant

Com trobava sovint a Barcelona (treballo per HP, pero aixo faig fora de
la feina), l'arrel del problema trobo mes be a l'angles que no pas la
forma de traduir-lo.  Tros:

> the program assumes the network IP address is the bitwise-AND of your
> system's IP address and your netmask.

problema: <<the network IP address>> no es refereix a l'adrec,a de la
xarxa, sino a l'adreca de l'ordinador (crec), i per tant, la traduccio
hauria de ser mes be:

> el programari assumeix que l'adreça IP de l'ordinador

O sigui, crec que ho has traduit de manera fidel, pero faltava
coherencia en la versio original.

Apart d'aquest, tota la resta em sembla correcte. Ben fet!

adeu,
Mateu

PD Em dic de debo Matt Bonner, pero sent un dels pocs estadounidencs a
   HP Barcelona que es molestava a aprendre catala, un amic em va posar
   Mateu Bonet com a broma.  Per aixo l'adreca de correu.