Re: Mikrofon ??

On Mon, 2005-02-07 at 16:44 +0200, Alper KANAT wrote:
> Merhaba,
>
> Kesin ben bir yerde yanlış yapıyorum diyorum ama mixer ayarlarında
> herşey olması gerektiği gibi gözüküyor. Bir mikrofon taktım bilgisayara;
> Windows'da sorunsuz çalışıyor. Linux'da kendi sesimi duyabiliyorum ama
> ses kayıt programlarında denediğimde ses kayıt olmamış oluyor. Amacım
> Skype ile sesli chat yapabilmek...
>
> Mixer ayarlarından Mikrofon'un altındaki Kayıt seçeneğini seçtim falan
> ama bana mısın demiyor. Ne denediysem olmadı. Bilmediğim birşey mi var
> yapmam gereken ? Lütfen yardımcı olun...

eger sorun surucude degilse,

basit seylere bakmanizi onericem:

alsa yuklu degilse ya da alsa-oss yukluyse

cat /dev/dsp

ile deniyebilirsiniz, konustugunuzda filan gozle gorulur degisim olmasi
lazim abuk subuk cikanlarda
tabi
cat /dev/dsp > dosya.wav
ses kaydeder
cat dosya.wav > /dev/dsp
de okur
ayrica
ls -l /dev/dsp*
ile okuma haklarindan emin olun isterseniz (muhtemelen hata verirdi
uygulama ama)

son olarak gnome mixer yerine daha akli basinda (mumkunse komut satiri)
mixerler deniyebilirsiniz

ben setmixer kullaniyorum

--
-aab