Kernel versionları arasındaki fark?

Merhaba,
Debian testing/unstable kullanıyorum. Orjinal kernel 2.4.24-xfs, yeni
kernel avantajlarını kullanmak (özellikle acpi) için kernel-image olarak
2.6.10'u synaptic ile kurdum. Ancak boot sırasında 2.4.24 image için
sorun olmayan LVM, /dev/ttyXX ve PCMCIA ile ilgili hatalar (modul
pathinde ilgili moduller bulunamıyor şeklinde) veriyor ve cdrom'u
geçerli bir aygıt değil itirazı ile görmüyor. Diğer aygıtlarda (hda..)
sorun yok.
Alternatif yol olarak 2.6.10 kernel source'dan derlerken make
modules-dep, bu version için gerekli değil uyarısı veriyor ve yine modül
bağımlılıkları ile ilgili hata alıyorum.

Hazır derlenmiş image için çözüm önerisi var mı?
Kernel derlerken 2.6 serisinde 2.4 serisine göre fark ne?

Teşekkür ederim.