Re: en fråga till

Finns det någon grafisk sådan klient ?
Jag kör inte X tror jag utan det andra som följer med
Debian, då mitt X balla ur när jag confade fel :P

Kan ju vara X men jag tror att det heter Gnome KDE

// J

On Mon, 21 Oct 2002 [11:08],
    Johan Persson (johan.persson@hooya.com) wrote:

> Hej!
>
> Hur ändrar jag mina nätverksinställningar för Debian?
>
> Jag har en laptop som jag tar med mig överallt, jag kommer dagligen till
> nya platser där jag ansluter min dator till nya nätverk, jag skulle då
behöva
> ändra min nätverks inställningar lätt..

<http://packages.debian.org/laptop-netconf>
"laptop-netconf can automatically determine the network to which your
laptop is connected, from a set of preconfigured alternatives."

<http://packages.debian.org/whereami>
"whereami is a set of useful scripts and a coordinating system for
automatically re-locating your computer within the current (network)
environment."

Det finns som sagt en del lösningar för just det här.

> Behövs det omstart mellan bytet av nätverksinställningar?

Nej

/d

--
... david röhr              |      o_
.. unix systems consultant  | o/  /\   Solaris, AIX, HP-UX