Re: Re: en fråga till

> Jag kör inte X tror jag utan det andra som följer med
> Debian, då mitt X balla ur när jag confade fel :P
>
> Kan ju vara X men jag tror att det heter Gnome KDE

Du kör X, jag lovar.

X ligger "under" t.ex. Gnome. Mjukvaran ligger som lager på lager över hårdvaran.

Gnome och KDE är två olika "skrivbordshanterare". Det är alltså inte samma sak, även om de fyller samma syfte.

(Du är på helt rätt väg dock; om man är nybörjare och INTE blandar ihop begreppen här så är man antingen konstigt skapt eller så har man inte ens fattat tillräckligt för att formulera en fråga.

/Fredrik Persson