Re: Więcej kategorii oprogramowania do wyboru podczas instalacji Debiana!

On Sun, Feb 01, 2009 at 10:29:41PM +0100, Aleksander Kurczyk wrote:
> Nie wiem z kim mam się skontaktować więc piszę tutaj. Mam drobną
> sugestię dotyczącą instalatora Debiana. Chodzi mi o możliwość wyboru
> podczas instalacji środowiska KDE (osobiście używam GNOME),

O ile się nie mylę, to nadchodzące wydanie Debiana (lenny alias 5.0)
umożliwia wybór GNOME/KDE/... już w menu bootowania.

> Na liście
> oprogramowania według mnie są również bezużyteczne kategorie, a
> mianowicie wszystkie serwery. Bo administrator sieci/serwera
> hostingowego najprawdopodobniej zainstaluje potrzebne mu serwery
> dopiero po instalacji systemu żeby mieć większą kontrolę nad
> instalowanym oprogramowanie.

Doświadczony administrator - faktycznie raczej tasksela (bo tak nazywa
się ta krótka lista oprogramowania w czasie instalacji) nie użyje. Ale
tasksel słuzy do tego, żeby ułatwić start początkującym. Każdy
administrator kiedyś też początkującym był. To nie Herod z "Misia" Barei
:-)

> wyślijmy petycję do twórców systemu, podpiszcie się tutaj.

W kwestiach technicznych w przypadku Debian decyduje konsensus, a nie
głosowania, więc petycja raczej nic nie da. Natomiast sugestie można
wysyłać (po angielsku) bezpośrednio na listę grupy, która się daną
rzeczą zajmuje lub zgłaszać przy pomocy BTS (http://bugs.debian.org/) w
pakiecie którego dotyczy, używając "Severity: wishlist".

--
Marcin Owsiany <porridge@debian.org>             http://marcin.owsiany.pl/
GnuPG: 1024D/60F41216  FE67 DA2D 0ACA FC5E 3F75  D6F6 3A0D 8AA0 60F4 1216