Re: uzupełnanie poleceń

On Sunday 22 January 2006 16:46, strug wrote:
> wielce by był wdzieczny za podpowiedz...
>
> poprzedni moj debian,
> zainstalowany za pomoca instalatora
> z linux-edu-cd, czyli jakby z knopiksa,
> mial domyslnie bardzo fajna ceche, a mianowicie
> wcisniecie <tab> uzupelnialo nie tylko polecenie, czy podpowiadalo plik
> ale podpowiadalo duzo wiecej.
> np zainstalowanie nowego oprogramowania nie wymagalo dokladnej znania nazwy
> pakietu
>
> pisalo sie apt-get inst<tab> gnome<tab>
>
> i wypisywaly sie wszystkie pakiety zaczynajace sie na "gnome"
>
> wspaniale to dzialalo i fajne bylo.
> [...]

Interesuje Cie coś jak zwanego completion. Nie wiem jakiej powłoki używasz -
dla bash'a wystarczy "zeźródłować" plik /etc/bash_completion. By uzyskać to
na stałe - musisz zedytować odpowiednio plik /etc/bash.bashrc.

Pozdrawiam.

--
Lech Karol Pawłaszek <ike>
"You will never see me fall from grace..." [KoRn]