Re: uzupełnanie poleceń

strug napisał(a):

> wielce by był wdzieczny za podpowiedz...
>
> poprzedni moj debian,
> zainstalowany za pomoca instalatora
> z linux-edu-cd, czyli jakby z knopiksa,
> mial domyslnie bardzo fajna ceche, a mianowicie
> wcisniecie <tab> uzupelnialo nie tylko polecenie, czy podpowiadalo plik
> ale podpowiadalo duzo wiecej.
> np zainstalowanie nowego oprogramowania nie wymagalo dokladnej znania
> nazwy pakietu
>
> pisalo sie apt-get inst<tab> gnome<tab>
>
> i wypisywaly sie wszystkie pakiety zaczynajace sie na "gnome"
>
> wspaniale to dzialalo i fajne bylo.
> [...]

poszukanie czegoś n/t bash completion załątwiło by sprawe, ale
oczywiśćie nie czepiam sie
bo nie wszyscy znają angielski na tyle żęby operować niektórymi terminami.

jesli w /home/user/.bashrc nie masz linijek

# enable bash completion in interactive shells
#if [ -f /etc/bash_completion ]; then
#    . /etc/bash_completion
#fi

to dodaj je :
tail -4 /etc/bash.bashrc  >> /home/user/.bashrc

odkomentuj, wyloguj sie, zaloguj.

--
Pozdrawiam, 			|Wojciech Ziniewicz
wojciech.ziniewicz@gmail.com	|Wanna gmail?