Re: Editar arxius al postinst d'un paquet debian

Hola, Daniel

> No recordo de on vaig agafar la recepte, però els paquets els
> faig directament amb fakeroot dpkg --build  CARPETA, on tinc ja
> creada la estructura del paquet, un directori DEBIAN, amb els
> conffiles, config, control i postinst..., i els etc i usr que
> corresponguin al paquet.

Fent-ho d'aquesta manera et perds una part important de les eines
i utilitats que ajuden a fer i comprovar que els paquets estan
ben fets. No és que estigui malament, és una drecera que té
alguns avantatges i alguns inconvenients. L'inconvenient més
destacable potser és el fet que no pots personalitzar els paquets
com a tu t'agradaria i per això acabes fent-ho al postinst.

> Normalment es un script bash o un conjunt de script, que no em
> cal compilar ni fer res especial a banda de configurar usuari,
> paths.... Per això feia servir el script postinst.

Configurar els usuaris és una tasca habitual al postinst però què
configures dels paths? Ho pregunto per entendre millor el que
necessites.

> En temps d'instal·lació vull personalitzar les rutes.

Pots posar un exemple?

> El problema es, per exemple, editar la llista d'arxius a fer
> backup. Es una llista variable i amb debconf no he trobat la
> manera.

No crec que debconf sigui l'eina adequada per això. La forma
habitual seria que el paquet incorpori un exemple de configuració
o una configuració mínima i després permetés personalitzar-la,
però després d'haver acabat la instal·lació del paquet.

Si la llista d'arxius és molt gran (de l'ordre de desenes o
centenars de directoris), no seria gaire pràctic introduir-los
o seleccionar-los via debconf. És més interessant poder generar
aquesta configuració a posteriori (no em refereixo al postinst).

> Abans ho solucionava directament amb vi /etc/configuracio/
> llista.conf, però a part de ser una mica cafre, no es
> compatible amb ansible i es aquí on volia trobar la manera
> "elegant" de fer-ho.

Jo faria un paquet amb una configuració mínima, comú a tots els
servidors, i que l'ansible instal·li a posteriori la llista.conf
on toca i amb el contingut personalitzat segons una plantilla,
com fem aquí:

https://gitlab.com/caliu-cat/masovers/ansible/-/blob/main/roles/base/tasks/main.yml

Salut,
Alex