Editar arxius al postinst d'un paquet debian

Hola,

Habitualment empaqueto els meus scripts  en .deb per ús intern. Son bastant xapucilles però fan la feina. Per configurar-ho anava a saco i al postinst feia, si calia, un vi del .conf. A part de saltar-me qualsevol protocol de debian, falla quan s'instal·la en mode no interactiu com per exemple amb ansible.

Mirant-me una mica més la documentació he començat a fer servir debconf i els templates  per demanar els paràmetres, però no trobo cap manera fàcil quan tinc que modificar un arxiu sencer. Quina es la forma elegant de fer-ho? O alguna guia una mica avançada de crear paquets debs per scripts (només he trobat per crear paquets compilats, i les que estan orientades a fer-ho de manera manual son molt bàsiques)

Gràcies per endavant,

Daniel