Re: [OT] Feedback (era Re: Algú vol col·laborar en aquest projecte?)

On Sat, Jan 23, 2021 at 07:35:26PM +0100, Alex Muntada wrote:
> Hola Adrià

Hola Alex (que no t'he dit res abans),

> Suposo que les coses positives que s'esmenten són genèriques,
> sense entrar gaire en detalls perquè per fer una anàlisi més
> profunda haurien d'haver dedicat més estona. És això? Aquesta
> no me l'esperava.

No necessàriament genèriques: per exemple, no crec que ningú vingui a
dir que X és molt amable perquè sempre m'aguanta la porta quan ens
trobem a l'oficina (bé, en el cas que ens trobessim a les oficines)
sinó més aviat, si algú ha fet algú ha fet una contribució constant o
et comparteix alguna eina/documentació que t'estalviï hores de
feina/investigació. Doncs s'esmenta tot això.

> Entenc que això és un problema quan el feedback es refereix a la
> persona més que a la feina, oi?

Jo diria que les dues opcions: per exemple si algú enrareix l'ambient
de treball i això ocasiona que altres no estiguin còmodes, s'ha de
dir (per trobar-hi una solució, no per "castigar-la"). I si algú fa un
codi molt brut, també. Potser en el primer cas està frustrada amb un
problema i no s'atreveix a demanar ajuda, i potser en el segon no s'ha
plantejat que en un moment de menys feina podria fer-ne una
re-implementació i explicar-ne la importància als companys en una
xerrada de 15 minuts (són exemples inventats).

> Teniu experiències en fer revisió de codi? Jo vaig preparar un
> «coding dojo» a la feina i per rebre feedback vaig plantejar les
> preguntes següents per fer reflexionar sobre l'exercici i les
> diferents formes en què cadascú l'havia resolt:
>
> - Què us ha agradat.
> - Què us ha sorprès.
> - Què no heu entès.
> - Què heu après.
> - Què faríeu diferent el proper cop.
> - Què us ha semblat l'exercici.
> - Què us ha semblat l'enunciat.

No en tinc constància, però ho trobo interessant (sí que hi ha
"retrospectives" de la metodologia "Agile", tot i que no és el
mateix).
Hi donaré una volta a veure si es podria encaixar d'alguna manera.
Moltes gràcies.