Algú vol col·laborar en aquest projecte?

Benvolgut Joan,

El 14/1/21 a les 20:48, Joan Baptista ha escrit:

> Llegeixo i gaudeixo aquesta llista de fa bastants anys i tinc clar que
> ni soc dels que mes ni dels que menys sap d’informàtica i
> telecomunicacions, ni de Linux, ni de Debian dintre d’aquesta llista.

Molt bé. Jo també estic com tu, però això és una arma de doble fil:
moltes vegades podem saber molt d'un tema però molt poc d'una altre.

> Aquesta es la primera vegada que escric demanant ajuda,

Jo n'he demanat un munt.

> ja que em dol
> molt portar mesos sense trobar gent que ni provi, ni utilitzi ni millori
> el millor programa que mai he fet i faré a la meva vida,

Uff, em sembla que aquí es barregen moltes coses. Si m'ho permets, amb
tot el respecte del món et diria que:

- Puc entendre que si fas alguna cosa i ho poses a la comunitat tinguis
ganes de tenir un cert "retorn", però la comunitat no està obligada a
fer-ho. Si ho fas és per que "vols". Ningú t'obliga. Per altra banda,
tampoc ningú té l'obligació d'utilitzar el teu programa, ni de millorar-ho.

- Crec que cap de nosaltres tenim una bola per endevinar el futur
i per tant és molt categòric fer aquestes afirmacions respecte del que
faràs a la teva vida.

> que tot i tenir
> clar que no es cap gran meravella, si considero que el objectiu d’aquest
> programa es digne d’una mica mes d’atenció i feina (promoció, fer un
> manual, actualitzar versions de sistemes operatius, traduir a mes
> idiomes i/o qualsevol altra cosa) i per això avui he decidit que potser
> algú d’aquesta llista em pot ajudar, encara que només fos posant-me en
> contacte amb algú a qui li podria interessar.

No crec que siguin les formes més adequades però. Aquest tipus de coses
no tenen perquè tenir èxit a la primera ni molt menys.

> El objectiu de Tria S.O. 1.2.12 (tant la versió per Windows, com per
> GNU/Linux) es ajudar al màxim de gent possible de tot el mon a descobrir
> i utilitzar GNU/Linux (preferentment Debian o derivats, però he volgut
> donar el màxim de llibertat possible a qui utilitzi el programa)
> recomanant els sistemes operatius d’escriptori (privatiu, lliure i fins
> i tot un de cada) que poden provocar el millor rendiment a qualsevol pc
> que tingui menys de 25 anys d’antiguitat, tant si es tracta
> d’ordinador(s) molt potent(s) com si no.

Mira, si et dic la veritat no entenc molt bé l'objectiu del teu
programa. Jo voldria que es fes servir GNU/Linux i en concret Debian.
Fins a cert punt m'importa un rave si el seu rendiment és millor en
Windows o pitjor.

De totes maneres, tampoc trobo sentit a aquest programa. Poses aquest
programa a una màquina i en funció, entenc de CPU, Memòria, Disc, etc
fent servir algun criteri et diu quin SO li convé més ... però per què?

Són els usuaris amb les seves necessitats els que determinen què posar a
les màquines. Si el teu programa li diu que el millor per aquella
màquina és un GNU/Linux, bla, bla però aquella persona necessita un
programa que _només_ funciona en Windows, no ha servit de res.

> A https://tria-s-o-1-2.sourceforge.io
> <https://tria-s-o-1-2.sourceforge.io/> no només hi trobareu els 2
> programes i el codi font (unes 1.000 línies aproximadament, tant codi
> Visual Basic com codi Gambas) sinó també els documents que vaig crear
> prèviament per poder començar a programar.

Aquí hi ha segons la meva opinió dos erros greus. El primer és estar
només a Sourceforge. Sourceforge va ser una peça clau anys enrere però
ara, pel meu gust, està totalment desfasat. Com a plataforma pel
desenvolupament el proposaria github o fins i tot gitlab.

I el segon és el llenguatge de programació. Fer servir Visual Basic (o
Gambas) pot estar molt bé com a exercici d'aprenentatge i per alguna
aplicació molt concreta, però es fa servir molt poc. No pretenguis que
algú tinguis ganes de posar-s'hi. Mira't [1].

Mirant per sobre el codi, et diria:

- Elimina tots els fitxers ~ . Són còpies antigues i queda molt lleig
posar-les. Denota codi mal cuidat.

- No hi ha cap instrucció (o jo no n'he trobat) que expliqui com
construir el projecte. Ni els requeriments. Cap Makefile, CMake, Build
instruccions, etc. Només si ja el tens construït.

- Els fitxers que comencen per punt són ocults a Unix. Perquè n'hi ha un
munt? Quin sentit tenen?

- El formulari principal és infumable. Massa informació, no és fàcil de
llegir i no s'entén.

- Tens un fitxer de puntuació amb uns criteris. Com has triat aquests
criteris i no us altres? Per què ATI 2 punts i Nvidia 2,5. Per què
valores igual un SSD que un M.2? Jo no estic d'acord. Un M.2 PCI va molt
més ràpid que un M.2 amb interface SATA o un SSD and Sata.

- Desacobla la part gràfica de la lògica del programa. Una cosa és la
lògica del teu programa i l'altre com exposes els resultats.

Jo et proposaria que partint de la teva experiència facis:

- Una nova versió en Python. Si no en saps et serveix d'excusa per
aprendre'n.

- Dissenya una estructura clara on hi hagi unes funcions que et retornin
resultat amb les puntuacions. Una llibreria amb el gruix i una aplicació
que consulti la llibreria.

- Aquest programa podria ser un simple programa, sense que calgués
instal·lar res de res i et mostrés el resultat del test per pantalla.
Res de gràfics, forms, o el que sigui.

- Fes tot el desenvolupament en github amb un historial clar del que vas
pujant.

- Un cop tinguis això operatiu, si vols seguir i tens ganes d'un entorn
gràfic, fes servir qualsevol llibreria gràfica (Per exemple PyQt) que et
mostri el resultat del teu programa. Però no ho necessites.

> Gràcies per el vostre temps i disculpeu per no saber explicar-ho mes
> breument.

T'he dedicat una bona estona. No em mal interpretis si he estat dur. Has
demanat ajuda i he intentat explicar-me el millor possible.

Apa,

Happy coding!!!

Leopold

---

[1]
https://www.geeksforgeeks.org/top-10-programming-languages-that-will-rule-in-2021/

Linux User 152692     GPG: 05F4A7A949A2D9AA
Catalonia