Re: (deb-cat) Recuperar directoris

Hola Narcis,

> Hi havia un munt de dades, i un dia vaig copiar-hi moltes més
> coses quan va començar a donar errors d'escriptura.

Sempre que és possible, el primer que faig quan falla un disc
és fer-ne una imatge sencera amb ddrescue (no avorta si troba
errors al disc) en un altre disc més gran. Així evito que el
disc avariat s'espatlli més i puc jugar amb la imatge per mirar
de recuperar el que hi havia.

> M'hagués agradat poder regular la «sensibilitat» del badblocks
> per a què qualsevol bloc sospitós el marqui com a defectuós
> sense estar-s'hi hores rascant.

El ddrescue té moltes opcions per afinar el que t'interessi.

> Però totes semblen basar-se en el diari d'escriptures (journal)
> per recuperar coses recent esborrades, però els directoris que
> he perdut ja hi eren des de fa molt temps.

Jo he tingut sort recuperant alguns fitxers amb el foremost,
sobretot si tenen capçaleres binàries que els identifiquin com
és el cas de les imatges. El que no recupera són directoris.
Va llegint directament tots els blocs del dispositiu fins que
troba un format que coneix i estira el fil a partir d'allà.

Per a casos més crítics, hi ha empreses especialitzades en
recuperar dades i acostumen a ser força efectives però molt
cares alhora. No tinc cap experiència directa però conec algun
cas d'uns companys de feina que els va anar molt bé.

Salut,
Alex

--
  ⢀⣴⠾⠻⢶⣦⠀