Re: (deb-cat) Recuperar directoris

__________
On 27/11/18 11:44, Alex Muntada wrote:
> Hola Narcis,

> Sempre que és possible, el primer que faig quan falla un disc
> és fer-ne una imatge sencera amb ddrescue (no avorta si troba
> errors al disc) en un altre disc més gran. Així evito que el
> disc avariat s'espatlli més i puc jugar amb la imatge per mirar
> de recuperar el que hi havia.

Gràcies; no comptava amb un disc més gran que l'afectat per utilitzar
ddrescue, myrescue, recoverdm o safecopy.

> El ddrescue té moltes opcions per afinar el que t'interessi.

> Jo he tingut sort recuperant alguns fitxers amb el foremost,
> sobretot si tenen capçaleres binàries que els identifiquin com
> és el cas de les imatges. El que no recupera són directoris.
> Va llegint directament tots els blocs del dispositiu fins que
> troba un format que coneix i estira el fil a partir d'allà.

Ho conec (photorec, foremost, scalpel, magicrescue), però bona part dels
fitxers no tenen sentit si no estan als directoris i subdirectoris
originals.

> Per a casos més crítics, hi ha empreses especialitzades en
> recuperar dades i acostumen a ser força efectives però molt
> cares alhora. No tinc cap experiència directa però conec algun
> cas d'uns companys de feina que els va anar molt bé.

El preu es deu a què els processos no són automatitzats, sinó que pagues
per les hores que s'hi han de passar. M'imagino que si em posés a
desxifrar el laberint d'inodes i referències també jo acabaria
reconstruint el mapa de tot. Diners o hores (a punta de pala en aquest cas)