(deb-cat) Recuperar directoris

Un disc dur m'ha fallat estrepitosament.
Hi havia un munt de dades, i un dia vaig copiar-hi moltes més coses quan
va començar a donar errors d'escriptura.
El què vaig fer és reiniciar a una unitat externa i:
$ fsck -ccyk /dev/sda1
Com que el disc és gran i els errors no semblen massa clars, s'ha passat
dues setmanes fins a completar, tot i que ha marcat ben poca cosa.
M'hagués agradat poder regular la «sensibilitat» del badblocks per a què
qualsevol bloc sospitós el marqui com a defectuós sense estar-s'hi hores
rascant.

Després de reiniciar l'ordinador trobo a faltar arbres sencers de
directori en aquesta partició de tipus Ext4, i em convé recuperar-ne
alguns dels quals no tinc còpia. He trobat aquestes utilitats:
ext3grep
extundelete
ext4magic
i les de sleuthkit

Però totes semblen basar-se en el diari d'escriptures (journal) per
recuperar coses recent esborrades, però els directoris que he perdut ja
hi eren des de fa molt temps.
Algú sap un mètode per trobar estructures de directori per recuperar?

Gràcies.

--