Re: (deb-cat) microcode per CPU = ? privatiu

2017-11-30, 19:46 (+0100); Narcis Garcia escriu:
> A algun mantenidor se li ha colat el «microcode» privatiu de la
> linux-image-686 i aleshores aquest fa una alerta en arrencar quan no és
> un i686.
>
> Això és el què delata (em sembla a mi) que no importa si t'instal·les o
> no el paquet intel-microcode doncs el nucli distribuit per Debian porta
> programari privatiu d'Intel tant si t'agrada com si no.

Tot això ho dedueixes a partir d'observar un simple missatge?

Em sembla que abans d'atribuir intencions malicioses o errades cal fer
un mínim d'investigació per confirmar les sospites.  I de fet no costa
gaire localitzar el missatge en qüestió en el codi font de Linux [1] i
veure que no hi ha res anormal o sospitós: el missatge apareix sempre
que el xip sigui anterior a 686.

En resum, de res d'això es desprèn que "el nucli distribuit per Debian
porta programari privatiu d'Intel".

[1] https://github.com/torvalds/linux/blob/master/arch/x86/kernel/cpu/microcode/intel.c