Com Systemd tracta if-up.d i similars

Encara no n'estic del tot segur, però m'ha donat la impressió que els
programets (scripts) colocats en aquests directoris només són executats
durant l'arrencada o aturada del sistema:

/etc/network/if-up.d
/etc/network/if-down.d
/etc/network/if-pre-up.d
/etc/network/if-post-down.d

En un ordinador amb Debian 9, un programt (de Durruter) a if-up.d s'ha
estat executant sense problema cada vegada que el sistema ha engegat amb
la xarxa connectada.
Avui m'he trobat, però, que l'ordinador ha engegat amb el cable de xarxa
desendollat, i no li he connectat fins mitja hora després. Doncs el
programet no s'ha executat, tot i que la xarxa s'ha configurat
perfectament per DHCP.

Algú sap si Systemd deixa d'atendre aquesta característica de ifupdown
al cap de l'estona?

Necessito saber com abordar això per a rectificar aquest programa si
s'escau:
www.actiu.net/durruter

--