Re: Com Systemd tracta if-up.d i similars

Hola,

El 06/11/17 a les 14:17, Narcis Garcia ha escrit:
> [...]
> durant l'arrencada o aturada del sistema:
>
> /etc/network/if-up.d
> /etc/network/if-down.d
> /etc/network/if-pre-up.d
> /etc/network/if-post-down.d
>
> En un ordinador amb Debian 9, un programt (de Durruter) a if-up.d s'ha
> estat executant sense problema cada vegada que el sistema ha engegat amb
> la xarxa connectada.
> Avui m'he trobat, però, que l'ordinador ha engegat amb el cable de xarxa
> desendollat, i no li he connectat fins mitja hora després. Doncs el
> programet no s'ha executat, tot i que la xarxa s'ha configurat

Amb aquesta informació assumeixo que és tracta d'un "laptop", correcte?

> Algú sap si Systemd deixa d'atendre aquesta característica de ifupdown
> al cap de l'estona?

Revisa que no tinguis algun programa (paquet) de l'estil
"laptop-mode-tools". Serveix per estalviar energia quan detecta que està
en mode bateria.

Jo el vaig provar fa un temps per saber que feia i aprendre com
funcionava i, entre la barbaritat d'opcions que es poden configurar, hi
havia quelcom d'evitar activar la targeta "wifi", o configurar-la (no
recordo que era) quan detectava que s'havia passat al mode bateria.

Després d'una llarga temporada fent cerques als buscadors i a llistes de
"bugs" sense èxit per esbrinar que nassos passava vaig descobrir que
aquesta opció estava activada per defecte. Així que, mentre arrencava
amb endoll tot funcionava correctament però si el desconnectava o
arrencava amb bateria havia de fer la connexió manualment (dir-li que
activés la targeta "wifi").

Salut i peles,

robert