Re: Instalar sense adaptador grafic

Sobre la instal·lació desatesa:

Si tens control del DHCP de la xarxa és fàcil, les tecnologies de base
són DHCP+BOOTP+TFTP per enviar a l'ordinador una ISO que faci una
instal·lació desatesa o que, simplement, t'activi la consola SSH a
l'instal·lador de Debian. Si tens unes quantes màquines per instal·lar
paga la pena automatitzar-ho una mica més:

  http://fai-project.org/

Sobre la necessitat de tenir una VGA:

Fes una ullada a la BIOS; algunes et deixen configurar-la per fer servir
el port sèrie en lloc de la VGA. Però naturalment depèn del fabricant i
versió: si la màquina és velleta potser pots fer un upgrade de la BIOS,
suposant que et compensi.

  http://www.tldp.org/HOWTO/Remote-Serial-Console-HOWTO/rhl-biosserial.html

La resta del sistema d'arrencada (grub, kernel, consola) és fàcil de
configurar per a que funcioni via port sèrie. Trobaràs documentació de
sobres.

Fa anys fèiem servir un truc per tenir consola remota: fèiem parelles de
servidors i conectàvem el COM1 d'un al COM2 de l'altre. Així quan un
tenia un problema d'arrencada hi podíem accedir fent SSH al seu
"company" i conectant-nos al port sèrie (no sé si m'he explicat).

Ara els ordinadors de gama servidor acostumen a dur una tarja integrada
que et permet fer tot això i més via xarxa, fins i tot quan l'ordinador
està apagat. I val la pena: no he connectat un monitor a un servidor des
de fa anys.

  https://www.hpe.com/us/en/servers/integrated-lights-out-ilo.html
  http://www.dell.com/content/topics/global.aspx/power/en/ps2q02_bell

--