Re: (deb-cat) Llengües subsidiaries amb Gnome

El Fri, Jun 10, 2016 at 04:55:43PM +0200, Narcis Garcia deia:
> Acabo de provar a /etc/environment i no li veig cap efecte, almenys per
> un compte d'usuari ja existent.
> També a ~/.profile i igualment que no.
>
> Al ~/.bashrc naturalment té efecte a les finestres de Terminal i prou.
> També he provat /etc/profile com diuen arreu, i res.
>
> Qui dissenya aquestes coses? Qui les documenta?

Ah, vés, són APIs que es perden en la nit del temps... quan els transistors
eren vàlvules i les memòries ferrita... (o no tant).

És conya, jo no em sé d'on surt cada cosa però hi deu haver explicacions.

De fet igual t'estic dient una solució anticuada que em funciona
perquè vaig instal·lar fa anys alguna cosa vella i s'ha quedat allà a
través de debians estables... Ui, sí, acabo d'actualitzar una squeeze
a jessie i ara no em funciona...
Em faig vell.
M'he estat una estona per arreglar-ho i quan ho he trobat m'ha sonat
tant que em temo que ja ho havia trobat una altra vegada i se 'mhavia oblidat.
I això em fot sempre, però més quan encara ho dic a algú i l'enredo.

1.- T'he dit /etc/environment però ara és /etc/default/locale (jo tinc un
  enllaç simbòlic de l'un a l'altre però això no em sembla prou bo per aconsellar-ho)

  en realitat el fitxer usat sembla definit a /etc/pam.d/* , si busques pam_env
  veuràs que diferents serveis (login, shh, gdm) li passen paràmetres iguals o diferents.
  N'hi ha un que es diu envfile que jo crec que abans valia /etc/environment però ara
  val /etc/default/locale i un apràmetre readenv que val 1 si ha de llegri el fitxer que
  digui envfile quan un usuari entra al servei corresponent al fitxer o 0 si no.

2.- Fas servir gdm o gdm3 per casualitat ?
llavors obre un terminal dins de l'escriptori, posa
echo $GDM_LANG
i has de fer que l'inici de $LANGUAGE sigui idèntic a $GDM_LANG.
Si no el gdm es carrega el LANGUAGE que li hagis posat.
Si a algun program no li agrada li pots posar altres formes després.
Per exemple
jo tenia (a una màquina de la família):
LANGUAGE=ca_ES:ca:es_ES:es:fr_FR:fr:en_GB:en
i GDM_LANG=ca_ES.UTF-8
i quan entrava a l'escriptori LANGUAGE estava buit.
Però si poso
LANGUAGE=ca_ES.UTF-8:ca:es_ES:es:fr_FR:fr:en_GB:en
LANGUAGE=ca_ES.UTF-8:ca_ES:ca:es_ES:es:fr_FR:fr:en_GB:en
ja va

No he trobat on es defineix GDM_LANG però em sembla que ho fa el gdm quan
tries una llengua al menú de la pantalla gràfica de login.

a /etc/gdm3/Xsession hi ha el codi es carrega LANGUAGE si no coincideix
el principi amd GDM_LANG, per fer que el menú de la pantalla de login mani
més que els fitxer de configuració.