Re: (deb-cat) Llengües subsidiaries amb Gnome

El Fri, Jun 10, 2016 at 11:47:38AM +0200, Narcis Garcia deia:
> Afegint idiomes en una Ubuntu-Gnome aconsegueixo que la variable
> d'entorn LANGUAGE contingui una cadena de prioritat sobre la llengua per
> les aplicacions.
> Finestra de terminal:
> $ echo $LANGUAGE
> ca_ES:es_ES:en_GB
>
> D'aquesta manera hi ha aplicacions que, en no tenir interfície en
> català, es mostren en castellà. Amb Debian 8 no sé com fer-ho.

jo ho tinc fet per tots els usuaris a algunes màquines posat al /etc/environment.

LANGUAGE="ca_ES:es_ES:en_GB"

O el que sigui. Figura que quan PAM autentica els usuaris carrega aquest fitxer.

Si ho vols per un sol usuari (o una llista de llengües diferent per a diferents usuaris), suposo que a ~/.profile o si només vols per una shell
~/.bashrc o el corresponent per la shell que facis servir.

> He provat a establir la variable al fitxer /etc/default/locale sense
> èxit. No he trobat on és que Ubuntu-Gnome emmagatzema aquesta dada.
[...]
> Algú sap com va aquest tema?

saber-ho, no ho sé, però sospito que les distribucions deuen deixar la
variable buida, perquè no és necessari tenir-la i és molt díficil endevinar
les llengües que parla cada usuari. Ho podria preguntar l'instal·lador,
de fet. En plan, després de triar la llengua d'instal·lació:
"Vol afegir una altra llengua per si algun missatge no està disponible en
les que ja ha triat ?" i altre cop la llista de llengües.

Per cert, Alguna vegada m'han preguntat com es configura exactament el
mateix (llista de prioritats de llengües) en Android i no en tinc ni idea.
Es pot fer ? És que jo no en faig servir, i em va sorprendre no trobar
l'opció, però què sé jo...