Re: bones practiques: apt-get vs aptitude

On 09/12/15 08:24, Àlex wrote:
> On 08/12/15 20:55, Pedro wrote:
>
>> Jo havia llegit que l'eina és "aptitude", ja que és més elaborada,
>> complexa, processa més. I que apt-get és més lightweight
>
> Però poc a poc han ant incorporant canvis i més canvis a apt.
>
>   https://mvogt.wordpress.com/2014/04/04/apt-1-0/
>   https://mvogt.wordpress.com/2015/11/30/apt-1-1-released/
>
> Sembla que a aquesta última versió 1.1 que van treure la setmana passada
> el llistat de canvis és ben gran.
>
> Potser apt ha anat guanyant terreny a aptitude? Per gestionar
> dependències jo prefereixo l'aptitude.
>
> Per cert, estic amb Debian Testing i des de l'actualització del paquet
> apta la versió 1.1 fa uns dies, el Synaptic ja no funciona tant bé. Quan
> intento recarregar els repositoris, em dona un error. Des de terminal
> amb l'apt-get update em funciona. Crec que han d'actualitzar synaptic o
> apt-get de nou.
>

> Salut
>

>     Àlex

M'he atrevit a preguntar-li al desenvolupador d'apt sobre la qüestió a
la llista. Bàsicament m'ha respost que cadascú faci servir l'eina que li
vagi bé, que tant apt com aptitude estan prou madures:

I may not be the best person to answer this  I work on apt since
many years so I'm naturally biased and I don't use aptitude myself so
I may be wrong in what I say about it. With these warnings.

The differences are:
- aptitude provides a curses UI frontend
- aptitude uses a different resolver that had problems with multi-arch
  in the past. I have no idea if those are resolved or not

And thats about it. Some people prefer the aptitude resolver, some
dislike it. But for everything else aptitude uses libapt so the
differences are not that big. I personally would recommend apt but
aptitude is a fine tool too.