Re: Dia dels Sants Innocents (era "MiniDebConf 2014 Barcelona Call for Proposals")

Javier Serrano Polo:

> Sí, és normal en alguns escenaris. No hauria de ser normal a Debian.
> Els missatges criticats no tenen absolutament res que atempti contra
> la diversitat de Debian. Qualcú pot concretar en què consisteixen les
> suposades faltes? Que a la temàtica apareguin dones, fins i tot
> prostitutes, no converteix el missatge en sexista.

La comunitat de Debian està formada per gent de tot arreu
i de cultures ben diverses. Aquesta llista no n'és pas cap
excepció. Per tal de garantir la diversitat és important
mantenir un clima de respecte i cordialitat, vigilant de
no ferir cap sensibilitat.

No ha estat el teu cas ni el d'en jors. Heu ferit la
sensibilitat de diverses persones que s'han manifestat
i d'altres que no ho han fet públicament. Només això ja
suposa una falta que atempta contra la diversitat del
projecte.

La teva rèplica tampoc ajuda gaire a reconduir el tema
cap a aigues tranquil·les.

> Segons els criteris que estic veient, com hauria de considerar una
> MiniDebConf on la identificació com a home no és prou vàlida?

Fàcil: com qualsevol altra mini debconf, aquesta és temàtica
i l'organització ha triat aquesta restricció. És discutible
que sigui la més encertada més promoure la participació de
dones a les xerrades? Pot ser, però no n'hem trobat cap de
millor. En qualsevol cas, l'assistència no està restringida
en cap sentit.

> No, Mònica, no. Són bromes en context, tant per tema com per temps,
> i fetes amb mesura. Què no t'agraden? Perfecte, ningú us obliga a
> combregar.

No, Javier, no. El context no justifica saltar-se les regles.
El context en aquesta llista no és el dia dels sants innocents
sinó el projecte Debian i per tant les regles del projecte
van primer.

Si no t'agrada, estàs en el teu dret. Però això no t'exculpa
d'haver de respectar les regles mentre romanguis a la llista.

> Però tu has tret el mecanisme de bans. De moment, només he vist gent
> expressant la seva opinió i em sembla perfecte. La pregunta és, sereu
> capaços d'utilitzar el mecanisme de bans per això?

Els bans hi són pels casos reincidents. Com que les altes a
les llistes no són moderades, cal algun mecanisme de control
quan algú no para de trencar les normes. Suposo que preferíu
que us avisin abans de prendre mesures disciplinàries, oi?
Ara que ja sabeu que aquestes bromes no són benvingudes, entenc
que no caldrà prendre mesures més dràstiques.

> D'altra banda, quan la censura no és efectiva contra la llibertat
> d'expressió, la reacció més natural és la denúncia pública.

Ningú et priva de denunciar el que vulguis però la privadesa
també és un dret, que si no vaig errat sobrepassa el de la
llibertat d'expressió, tret que alguna autoritat declari res
en contra.

El problema no és la denúncia sinó la inclusió del text dels
correus privats.

> Quant al meu missatge, com ja he comentat a Martín, l'objectiu no és
> atacar ningú, sinó fer difusió d'un esdeveniment. Fets:
>      1. Has demanat difusió de la MiniDebConf.
>      2. He anunciat la MiniDebConf a debian-user-spanish.
>      3. Ningú més ha anunciat la MiniDebConf a debian-user-spanish.

Davant de la pols que has aixecat (fins i tot he vist alguna
referència al teu correu a twitter), creus que era la millor
manera de fer difusió?

Com et deia abans, el context important aquí era el del projecte
Debian, no el del dia dels innocents.

> Hi ha algun inconvenient en que la comunitat que normalment parla
> castellà hi assisteixi?

No hi ha cap restricció per l'assistència, però les xerrades
poden ser en anglès, castellà o català; segons li sembli millor
a la persona que la faci.

> Podeu centrar els vostres esforços en l'esdeveniment en comptes
> de reaccionar exageradament a sexismes que no han existit en
> primer lloc?

Una cosa que hauries de provar d'entendre és que no li pots dir
a ningú com s'ha de sentir o com ha de reaccionar davant d'una
acció teva. Tu pots decidir què fas però no com s'ho prendrà la
resta de la gent.

Justament per aquest mateix motiu és important vetllar per la
diversitat en un projecte tan gran com aquest, on les minories
sovint són obviades pels més privilegiats:

https://en.wikipedia.org/wiki/Privilege_(social_inequality)

Si vols que l'esdeveniment sigui un èxit, t'animo a col·laborar
de forma constructiva.

Salut i pau,
Alex