Re: Sobre la ele geminada (era: Re: us funciona l'opció nodeadkeys?)

2013-12-28, 05:58 (+0000); Ferran Jorba escriu:
> Carai, Joan, un article magnífic.  A mi també sempre m'havia fet arronsar el
> nas aquest punt volat en un sol caràcter, però mai no havia sabut concretar
> el perquè, i el teu article ho explica fantàsticament bé.  Només hi afegiria
> una raó més: la ordenació.  Com que la ela geminada s'ha d'ordenar com si
> fos una doble ela, si tens entrades que s'han d'ordenar, utilitzant la
> combinació l·l d'entrada ja s'hi acosta molt més que el caràcter combinat
> (tot i que per a una ordenació correcta hi ha altres factors en els que ara
> no cal entrar-hi).

Doncs a mi me'ls ordena bé.

$ sort <<EOF
> lma
> ŀla
> lla
> l·la
> lka
> EOF
lka
lla
l·la
ŀla
lma

Una cosa que em posa negre de la «l·l» és que la navegació de paraules no
funciona.  Proveu d'escriure «il·luminat» i ALT-B, que hauria de moure el
cursor al principi de la paraula.  Es queda encallat en el punt.  I els
correctors ortogràfics detecten error perquè es creuen que són dues paraules
puntuació.  En canvi el caràcter «ŀ» està catalogat com a alfabètic i no té
aquest problema.

Salut.