Re: Dia dels Sants Innocents (era "MiniDebConf 2014 Barcelona Call for Proposals")

Primer de tot, Mònica, gràcies per contestar. La primera passa és que
siguin les dones les que facin sentir la seva veu. D'altra banda, suposo
que estàs ocupada o descansant. Respon quan trobis, si vols fer-ho.

Els correus d'ahir me'ls he pres en el context dels Sants Innocents.
Avui és un dia distint. Probablement no estaria escrivint si jors no
hagués denunciat el que li ha passat. Faig veure que, probablement, jors
es va inspirar amb el meu missatge i va fer una broma inofensiva.
L'enllaç era prou descriptiu, jo sabia el que em trobaria.

El dg 29 de 12 de 2013 a les 13:01 +0100, Mònica Ramírez Arceda va
escriure:

jors, no has fet res reprovable. Si he après alguna cosa mirant
animacions, és que no importa si has creat una obra mestra, sempre hi ha
un percentatge, ~1%, que pel motiu que sigui no li agradarà.

> Crec que no va sentar bé a gaire gent, de fet algunes persones ja us van
> contestar en el fil i molts vam callar.

Cert, hi ha hagut gent a qui no li ha agradat. Cert, de 340 usuaris a
debian-user-catalan, molts van callar. De 1800 a debian-user-spanish
encara més van callar, de fet ningú s'ha queixat. Espero que no vulguis
atribuir-te res sobre el silenci de qui no ha parlat.

No has estat l'únic. M'agradaria que la correspondència que he mantingut
amb Martín Ferrari fos pública a debian-user-spanish, ja que està en
castellà.

> Sí, és normal. Debian té un "Diversity Statement" on es promou que
> tothom pugui participar en el projecte:
>
> http://www.debian.org/intro/diversity

Sí, és normal en alguns escenaris. No hauria de ser normal a Debian. Els
missatges criticats no tenen absolutament res que atempti contra la
diversitat de Debian. Qualcú pot concretar en què consisteixen les
suposades faltes? Que a la temàtica apareguin dones, fins i tot
prostitutes, no converteix el missatge en sexista.

Segons els criteris que estic veient, com hauria de considerar una
MiniDebConf on la identificació com a home no és prou vàlida?

> Aquest tipus de bromes, tot i que per desgràcia la societat les accepta
> tranquil·lament, fa que hi hagi gent que se senti ferida i s'allunyi de
> la comunitat. No és el fet de fer una broma, és el fet que aquesta broma
> sigui masclista, homòfoba, racista,...

No, Mònica, no. Són bromes en context, tant per tema com per temps, i
fetes amb mesura. Què no t'agraden? Perfecte, ningú us obliga a
combregar.

> Debian disposa d'un mecanimse de bans (temporals o permanents) per a
> aquest tipus de correus.

Aquí és on em preocupo. S'han fet bromes que no han agradat a tothom. La
gent a qui no li ha agradat, ho ha dit; bé. Qui no ha volgut contestar,
no ha contestat; normal. N'hi ha que s'han queixat a un desenvolupador;
cap problema.

Però tu has tret el mecanisme de bans. De moment, només he vist gent
expressant la seva opinió i em sembla perfecte. La pregunta és, sereu
capaços d'utilitzar el mecanisme de bans per això?

> D'altra banda, no crec que publicar un mail privat sigui molt bona idea.

T'ho puc confirmar jo. Els correus privats continuen privats segons el
codi de conducta original: Do not quote messages that were sent to you
by other people in private mail, unless agreed beforehand.

D'altra banda, quan la censura no és efectiva contra la llibertat
d'expressió, la reacció més natural és la denúncia pública. Qualcú s'ha
expressat i ha rebut un missatge privat d'un desenvolupador que, un cop
rebudes les explicacions, ha demostrat falta de criteri.

Que Martín Ferrari m'esmenti els bans no em preocupa en absolut. Però
quan esbrino que també està organitzant la MiniDebConf, aleshores entenc
la falta de criteri i que les queixes provenen exclusivament de
debian-user-catalan.

No em vull allargar més amb això de la censura. Al meu missatge parlava
de dibuixos animats. Aquí hi ha un exemple de censura que a Catalunya no
es va considerar necessària:
http://www.youtube.com/watch?v=10KZFevmAeM

Quant al meu missatge, com ja he comentat a Martín, l'objectiu no és
atacar ningú, sinó fer difusió d'un esdeveniment. Fets:
     1. Has demanat difusió de la MiniDebConf.
     2. He anunciat la MiniDebConf a debian-user-spanish.
     3. Ningú més ha anunciat la MiniDebConf a debian-user-spanish.

Hi ha algun inconvenient en que la comunitat que normalment parla
castellà hi assisteixi? Podeu centrar els vostres esforços en
l'esdeveniment en comptes de reaccionar exageradament a sexismes que no
han existit en primer lloc?

Not a valid pgp signature, but who cares?