Re: [TR] IMPORTANT: Petit recull de guia

Hola!

Opina el guiri...

--- Antoni Bella <bella5@teleline.es> wrote:

> A Dimecres 03 Octubre 2001 19:49, Jordi Mallach va escriure:

Jo també ho pensava...però de totes formes, la idea és fantàstica!
Em dona esperances que algun dia jo podria traduir alguna pàgina.

> convindras en mi que es una qüestió del contexte jo m'he limitat a usar la
> que tenia devant.

He perdut qui ha escrit què, però "actualizacions" és correcte.

> torno a perseverar en que forma part del contexte, els nivells
> serien alt/baix es a dir extremistes sense mides.

No crec.  "high level" = "alt nivell" i "higher level" = "nivell més alt"
O és que jo no he entes la discussió?

> computer és ordinador, sempre que s'hom trobat box feia referència a un
> aludiment simpàtic del més profund del teu ordinador, pel que caixa em
> semblava correcte.  A màquina ja s'hi refereixen sovint però en un contexte
> més informal. Algú proposa quelcom més?

Crec que ambdos teniu raó, i aquest és el tipos de problema de
traducció més dificil: si traduir per sentiment o paraula.  Quan
treballava a hp a Barcelona, no recordo sentir la gent dir "caixa"
per un ordinador, era sempre "la maquina."  Aleshores, diria que
tindrà més sentit per un usuari nou "maquina" que "caixa."

> Per això fem aquesta llista. Sé del cert que s'ha emprat "ordre" així que no
> et preocupis que un cop suti de l'estat alpha ja revisarem una mica el pati
> de traduccions.

Recordo que dues o tres persones a hp em van dir que el correcte era
només comandament, tot i que ningu no ho deia mai.

> Suggereixes deixar el terme anglès?

Jo sí, perquè quan El Pobre Usuari va a la web, o a dselect o apt-get
o el que sigui, sempre dirà "testing" i no "prova".  (Al no ser que
teniu pensat localitzar els programes també!)

M'imagino que sí, i jo diria que és coherent, perquè no hi ha una
paraula "root" que surti al nom del directori.  Es a dir, quan
utilitzes "df", veus:

Filesystem      kbytes   used       avail    Mounted on
/dev/hda1       2598     234        2134         /

i no

Filesystem      kbytes   used       avail    Mounted on
/dev/hda1       2598     234        2134        root       <-

Pel filesystem (com es diu?), root és un concepte, pels contes,
root és un nom proper

vaja...  llançaments menors?

> A, llavors haurem de fer-ne un bug report :)

La pagina web d'X diu exactament això, que pots dir "X", "X Window System"
"X Version 11" i uns més, però "X Windows" no.

Correcte, seria ARREGLA'M i a mi em sembla millor utilitzar-ho que no pas
FIXME.  FIXME no és un terme d'informàtica tant típica per mi que entri a
la llista curta de coses que tothom diu, independentment de lengua.

> Bufa demà en faré les correccions.

Vale, però avui pren-te una cervesa per una feina ben feta.

records,
Matt