Sendmail

Hej.

Jag har problem med att förstå hur Sendmail är uppsatt i Debian. Det
beter sig liksom inte som jag är van vid att Sendmail gör... Det jag
vill göra är på en maskin att inte ha sendmail igång, men ändå kunna
använda det för att skicka mail (genom att exekvera sendmail för att
skicka) och på en annan maskin vill jag kunna stänga av levererandet av
mail, dvs att den bara tar emot och köar tills jag kör kön manuellt.

Jag tycker inte jag hittar någon vettig dokumentation i paketen hur det
här är uppbyggt och hur det är tänkt att fungera. Är det någon som vet
var man kan tänkas hitta något vore jag tacksam...

/Martin