Re: telekomun 25 nolu portu yasaklaması üzerine...

Bu arada bir onceki mailim Rail'e yanlis gitmis.. postfix'de smtps
kullanman pek zor degil demistim..

>Merhaba,

telekomun, "spam" denilen olayi cozmek icin 25 nolu portu iletisime
kapatma karari almasi ve buna gore hareket etmesi basli basina bir
tartisma konusudur.

ben bu insanlarin danismanlarini tanimak, nasil bir ortamda fikir
urettiklerini, nasil bir kafa ile karar aldiklarini cidden gormek
istiyorum.

neyse sorunun cozumu icin 465 nolu portu kullanabilirsin ve postfix
kullaniyorsan smtps'e gecmen aslinda cok zor olmayacak gibi..

http://abing.gotdns.com/posts/2008/getting-postfix-to-run-smtps-on-port-465/

 Example:

   /etc/postfix/master.cf:
       smtps    inet  n       -       n       -       -       smtpd
         -o smtpd_tls_wrappermode=yes -o smtpd_sasl_auth_enable=yes

Saygilar

Karatas, Ozgur
Linux and Network Administrator

http://www.ozgurkaratas.com