Re: (birde sanallaştırma önerisi)

Tam ne yapmak istediğini söylersen ona göre bir yol gösterme şansımız olabilir  ? Sanallaştırmayı nerde kullanmak istiyorsun.

2009/2/26 Debian NOVA <debian@nova.web.tr>
zekeriya akyildiz wrote On 25-02-2009 11:05:
http://www.vmware.com/products/esxi/ adresinde ayrıntılı bir şekilde tanıtımı var ve indirilebilir linkide mevcut. Ayrıca Debiandan kopamayanlar için ve özgür yazılım olsunda taştan olsun diyenler için birde PROXMOX VE mevcut http://pve.proxmox.com/wiki/Main_Page KVM ve OpenVZ destekli.

kafam iyice karıştı. xenserver 5 ücretsiz olmuş. esxi ve proxmox bunlarıda inceledim. seçim konusunda kararsız kaldım şimdi. http://virt.kernelnewbies.org/TechComparison adresindeki tabloya göre hangisini seçeceğime karar veremedim. sonuçta bu iş donanımı yeni alacağız. kuracağım sisteme göre donanım seçebilirim.

proxmox yönetimi kolay gibi gözüküyor. izlediğim videolara göre gerçekten bir kaç tık ile her türlü sistem kurulabiliyor. hazırda sistemleri olmasıda gerçekten çok güzel.

esxi de 32MB disk footprint diye bir şey yazıyor. bu kurulduğu zaman sadece 32 mb yer kaplıyor mu demek? birde yönetimimde vmware deki gibi tomcat varmı yokmu? bulamadım. vmware de yönetimde tomcat kullanımından rahatsızlık duyan bir çok kişinin yazdıklarını okudum. bununda hazırda sistemleri mevcut.

ve tabi birde günün birinde bunların tekrar ücret talep etme durumları da var?

aklımdan geçen proxmox. ama gene bu işte tecrübesi olanların tavsiyelerini göz ardı etmek istemiyorum.

sonuç olarak: proxmox mu? esxi mi? xenserver mi?

herkese kolay gele,
Barış.