Re: sanal diskleri bağlamak

2008/10/9 Ali Deniz EREN <ali.deniz.eren@gmail.com>:
> Merhaba,
>
> Ubuntu üzerine virtualbox ile debian sanal makineler kurdum. Diskler üzerine
> denemeler yapıyorum. Virtualbox vdi dosyaları şeklinde sanal diskler
> oluşturuyor. Bu diskleri sisteme bağlayabilir miyim (bu örnekte sistem
> ubuntu)?  Bağladıktan sonra üzerinde normal disklerde yapabildiğim işlemleri
> yapabilir miyim? Dizinler arasında dolaşmak, silmek, kopyalamak, aramak vs
> gibi..

Eğer vdi dosyanız "fixed size" ise (yada dönüştürürseniz)  normal raw
disk (loop image) şeklinde bağlayabilirsiniz ancak bazı hackler yapmak
gerekiyo. mount parametrelerinde offset değeri gibi. Bunların detaylı
açıklaması VirtualBox forumlarında olması lazım.

> Hatta bağlamadan tıpkı /dev/sda şeklinde erişilen diskler şeklinde
> davranabilir miyim. Örneğin fdisk, parted, mkfs.* işlermleri için. Data
> kurtarma işlemleri yapabilir miyim.

Bu söylediğiniz işlemleri yapmak daha zor. vditool diye bir araçla
bazı işlemler yapabilirsiniz.
Ama bana kalırsa dosyaları network üzerinden (NFS, SMBFS, FTP vs.) ile
taşımak diskleri de normal live CD ler ile sanal makina üzerinden açıp
düzenlemek daha kolay olur.

Howto: Accessing VirtualBox VDI Disks on the Host Computer
http://www.raiden.net/?cat=2&aid=461

> Bunu daha önce deneyen var mı acaba, ya da bir döküman vs.
>
> İyi çalışmalar.

iyi çalışmalar