sanal diskleri bağlamak

Merhaba,

Ubuntu üzerine virtualbox ile debian sanal makineler kurdum. Diskler üzerine denemeler yapıyorum. Virtualbox vdi dosyaları şeklinde sanal diskler oluşturuyor. Bu diskleri sisteme bağlayabilir miyim (bu örnekte sistem ubuntu)?  Bağladıktan sonra üzerinde normal disklerde yapabildiğim işlemleri yapabilir miyim? Dizinler arasında dolaşmak, silmek, kopyalamak, aramak vs gibi..

Hatta bağlamadan tıpkı /dev/sda şeklinde erişilen diskler şeklinde davranabilir miyim. Örneğin fdisk, parted, mkfs.* işlermleri için. Data kurtarma işlemleri yapabilir miyim.

Bunu daha önce deneyen var mı acaba, ya da bir döküman vs.

İyi çalışmalar.

--
Ali Deniz EREN
ali.deniz.eren@gmail.com