webcam & driver

               Selamlar,

               Bir projeyle kendim vakit buldukça ilgilenmek istiyorum. Amaç usb hostu olan bir gömülü cihaza dahili mikrofonlu usb webcam takıp bu webcam i kontrol eden bir uygulama yazmak. Bu uygulamayla ses ve görüntüyü başka bir yere ip üzerinden göndermek. Bu arada board un ses kartı ve dolayısıyla mikrofon girişi olmadığı için webcam in sesi ve görüntüyü usb den vermesi gerekiyor. Birkaç webcam buldum bu şekilde ve linux driver ı olan fakat hangi driver ile daha iyi çalışabilirim, daha performanslı olur karar veremedim. Bu konuda tavsiyesi olan var mıdır? Teşekkürler, iyi çalışmalar.

--
Mahmut Kays