Re: debian tabanlı sistem taşıma ve 64 bit

Merhaba İlker Hocam,

Yüzde 90 oranında sorunsuz olarak geçiş yapabilirsin. Ama yine de her
ihtimale karşı, kritik dosyaların yedeğini almayı ihmal etme.

Çalıştırılabilir bir dosyanın 32 bit mi yoksa 64 bit mi olduğunu file
komutuyla anlayabilirsin. Mesela 64 bitlik bir sistemde şunu görmelisin:

cafer@server1:~$ file /usr/sbin/mysqld
/usr/sbin/mysqld: ELF 64-bit LSB executable, x86-64, version 1 (SYSV), for
GNU/Linux 2.6.8, dynamically linked (uses shared libs), stripped
cafer@server1:~$

32 bitlik bir sistemde (veya 64 bitlik sistemde 32 bitlik olarak derlenmiş
bir ikili dosyada) ise bu çıktı şu şekilde olacaktır:

cafer@yuppie:~$ file  /usr/sbin/mysqld
/usr/sbin/mysqld: ELF 32-bit LSB executable, Intel 80386, version 1 (SYSV),
for GNU/Linux 2.4.1, dynamically linked (uses shared libs), for GNU/Linux
2.4.1, stripped
cafer@yuppie:~$

Sevgiler.

--