Re: debian depoları

* Onur Aslan [2008-03-13 10:57:18+0200]
> Olayi velveleye vermek gibi bir dusuncem yok, bunun kendimi bildim
> bileli ayni oldugunu anlatmaya calisiyorum sadece, 3 hafta sonra bidaha
> bakariz 3 yil sonra bidaha bakariz. Turkiye'de Debian'in hali ortada.
> debian-tr.org Allah'indan bulmus. Debian Turkiye yansisi millattan
> onceki paketleri iceriyor. Gecen postada attigim
> libapache-mod-php4_4.4.4-8+etch4 30 Haziran 2007 tarihinde atilmis [1].

[iyi niyetli (ve fakat çok öfkeli) eleştiriler]

> Bu sizce 3 hafta once mi yoksa 10 ay once mi? dpkg'yi Turkce'lestirmek
> icin Alioth'da ki l10n-turkish projesi sayfalarini gezerken, oraninda
> sorunlu oldugunu farkettim [2]. Hal boyle olunca Debian'in Turkiye'de ki
> kullanicisi ne yapsin?

Bu eleştiriyi üzerime alıyorum... :-)  Taze kana ihtiyaç duyduğumuz kesin.

Yerelleştirme işini koordine edecek zamanı (tüm çabalarıma rağmen)
bulamıyorum.  En son d-i çevirileri konusunda bir kaç arkadaşla irtibat
kurmaya çalıştım, fakat cevap bile alamadım.  Sonuç olarak iş başa düştü ve
oturup (onca iş arasında) çevirileri tekrar %100'e çektim.  Dpkg çevirisine
gelince, o konuda müteaddit defalar genelden ve özelden istekler de
bulunduk, ama bir türlü sonuç alamadık.

Tablo bu...  Lafı uzatmadan şuraya getireyim.  Debian yerelleştirme
faaliyetlerini koordine edecek arkadaşlar buyursun (zaten uzun bir süredir
yürütme imkanı bulamadığım) bu işi benden devralsın.  Bu sözleri alınganlık
eseri olarak sarfetmiyorum.  Alt yapı hazır; web sitesi: Alioth, eposta
listesi: debian-l10n-turkish.

> Levent bey size bi soru sormak istiyorum, Debian Turkiye yansisini, host
> etme serefine erismek icin mi aldiniz? Debian Turkiye yansisinin
> olmamasi, Debian'in Turkiye'de ki kullanicilarina daha yararli
> olacaktir. Hic degilse tr yansisinin halini bilmeden kullanmaya kalkmazlar.

Eleştiriye tamam, yeter ki ortaya bir "fikir alışverişi" çıksın...  Fakat
lütfen eleştirilerimizi, _niyet okumaya dayalı_ bu tarz retoriklerle ifade
etmeyelim.  Aksi halde, son zamanlarda çok satılan bir "bilgelik" kitabında
da belirtildiği gibi, arzu ettiğimiz "fikir alışverişi" yerine "duygu
alışverişi"nden başka bir şey geçmez elimize.  Nitekim iş o yöne kaymaya
başladı bile...