Re: türkçe alan adlarının çözülmesi

Merhaba

İnglizce dışındaki dillerde kullanılan alan adları IDN yada puny code diye geçiyorlar.

Çevirme işlemini yapan bir class[1] vardı. Ben farklı bir projede kullanmıştım. Bunu vhcs içine eklerseniz işiniz biraz daha kolaylaşacaktır. İncelemek isterseniz class ın birde demosu[2] var.

1- http://www.phpclasses.org/browse/package/1509.html
2- http://idnaconv.phlymail.de/

İyi çalışmalar

M.Barış ÜNAL yazmış:

Merhaba

Web sunucu yönetimi için Debian etch üstünde vhcs2 çalıştırıyorum. Türkçe alan adlarıda barındırıyoruz. Fakat vhcs den eklendiğim zaman maalesef çalışmıyor Türkçe alanadları. www.Nic.tr <http://www.Nic.tr> nin sitesinde bulunan idn çevirici ile Türkçe alan adının ascii karşılığını ben elimde düzeltmek zorunda kalıyorum. www.nic.tr <http://www.nic.tr> nasıl bir çevirim kullanıyor bilemiyorum ama bunu nasıl aşabilirim?

Sistemde utf-8_tr kullanıyorum. Sarge kullanırkende aynı durum vardı. Elle müdahele etmeden olmamıştı. Acep kodlamayı mı değiştirmeliyim?

Herkese kolay gele

MBÜ