oracle servisleri neden durdurur?

Merhaba Arkadaslar;

Hepinizin yeni yilini en icten dileklerimle kutlarim... Yeni yilin sizlere saglik, mutluluk ve basari getirmesi dilegiyle... Ve hemmen sorumu soruyorum...;)

Kendi dokumaninda yazdigi uzere oracle kurulumunu tamamliyorum, tum servisler guzel bir sekilde calisiyor, ancak sistem yeniden baslatildiginda oracle servis disi kaliyor.

./dbstart
./lsnrctl start
./emctl start dbconsole

gibi komutlarini verince listener "The listener supports no service" diyor. TNS name lerinde problem var diyor... Tamam kurulum hatali olabilir dedim ve dokumani enaz 3defa gozden gecirdim... Fakat yapilan hicbir hata yok... Az kaldi Oracle in paketleri icin kullandigi "Universal Installer"inin iyi olmadigini dusunecegim... Yada biryerlerde ciddi bir eksiklik var... Ya Kurulum basariyla tamamlandi deme yada diyorsan gercekten geregini yap...

Yok TNS problemiymis yok servislerini manuel baslatmakmis(hadi manuel baslatmayi bir nebze de olsa anlayabilirim) hic production kalitesinde gosterilen bir urune yakismamis...

Debian uzerinde oracle kullanan arkadaslar varsa vede bu konuyla alakali fikirlerini yazarlarsa cok sevinirim...

Herkese kolay gelsin...

iyi calismalar...

--
Tolun ARDAHANLI