Re: etch üzerinde sistemi bozmadan sun-java6 çalıştırmak.

* Zeki Çatav [2007-06-19 23:16:45+0300]
> 19 Haz 2007 Sal 18:52 tarihinde, Recai Oktaş şunları yazmıştı:

> Bu yöntemi kullanarak sun-java6 kurulumunu yaptım. Sun-java5'i kaldırdım.
> Sources.list içindeki backport deposunu bu haliyle korursam GUI -adept
> manager- ile yaptığım güncellemelerde java6 dışındaki paketlerin etkilenme
> ihtimali var mı? Veya bu satırı inaktif etsem daha sonra güvenlik
> güncellemeleri ile ilgili yada başka sıkıntı yaşar mıyım?

Önerilen yöntemi kullandığınız sürece bir sorun olmaz[1].  Bakın orada şunu
demişler:

        3. All backports are deactivated by default. If you want to install
           something from backports run:

                apt-get -t etch-backports install “package”

Benim tavsiyem şu olur: bu makinelerde kararlı sürümü takip etmeye devam
edin (sources.list'te security ve stable kaynakları) ve sona da (muhtemelen
şu an zaten yapıyor olduğunuz gibi) etch-backports'u koyun; preferences'a
ise dokunmayın.  Bu durumda 'apt-get install paket' komutu "bu paketi
bulamadım" gibi bir şey dönerse bir de 'apt-get -t etch-backports paket'
komutuyla backports'u yoklayın.  Bu yöntem, makinenin rolüne uygun olarak,
işlerin daha denetimli şekilde yürümesini sağlar.  (Masaüstü sistemlerde
preferences dosyasını kullanmak daha güzel/pratik olur tabii.)

[1] Aslında soru şu...  'apt-get install paket' komutu bir paketin (stable,
    testing vb. farklı dağıtımlara ait) birden fazla sürümü olması halinde
    nasıl davranıyor?  /etc/apt/preferences'da bir öncelik belirtmediğinizi
    ve komut satırında '-t' seçeneği ile bir hedef sürüm bildirmediğinizi
    varsayıyoruz.  Bu sorunun (hayli ayrıntılı) cevabı apt_preferences(5)
    kılavuzunda açıklanmış.

İyi çalışmalar,