Re: etch üzerinde sistemi bozmadan sun-java6 çalıştırmak.

Peki backports deposunun varsayılanda etkin olmaması nasıl sağlanıyor? Bunu başka depolara nasıl uygulayabiliriz?

Recai Oktaş wrote:
* Zeki Çatav [2007-06-19 23:16:45+0300]
19 Haz 2007 Sal 18:52 tarihinde, Recai Oktaş şunları yazmıştı:
Bu talimatların kaynağını da vereyim:

        http://backports.org/dokuwiki/doku.php?id=instructions

Son bölümde paketlerin gpg doğrulaması için yararlı bilgiler mevcut.
Bu yöntemi kullanarak sun-java6 kurulumunu yaptım. Sun-java5'i kaldırdım. Sources.list içindeki backport deposunu bu haliyle korursam GUI -adept manager- ile yaptığım güncellemelerde java6 dışındaki paketlerin etkilenme ihtimali var mı? Veya bu satırı inaktif etsem daha sonra güvenlik güncellemeleri ile ilgili yada başka sıkıntı yaşar mıyım?

Önerilen yöntemi kullandığınız sürece bir sorun olmaz[1].  Bakın orada şunu
demişler:

        3. All backports are deactivated by default. If you want to install
           something from backports run:

apt-get -t etch-backports install “package”
Benim tavsiyem şu olur: bu makinelerde kararlı sürümü takip etmeye devam
edin (sources.list'te security ve stable kaynakları) ve sona da (muhtemelen
şu an zaten yapıyor olduğunuz gibi) etch-backports'u koyun; preferences'a
ise dokunmayın.  Bu durumda 'apt-get install paket' komutu "bu paketi
bulamadım" gibi bir şey dönerse bir de 'apt-get -t etch-backports paket'
komutuyla backports'u yoklayın.  Bu yöntem, makinenin rolüne uygun olarak,
işlerin daha denetimli şekilde yürümesini sağlar.  (Masaüstü sistemlerde
preferences dosyasını kullanmak daha güzel/pratik olur tabii.)

[1] Aslında soru şu...  'apt-get install paket' komutu bir paketin (stable,
    testing vb. farklı dağıtımlara ait) birden fazla sürümü olması halinde
    nasıl davranıyor?  /etc/apt/preferences'da bir öncelik belirtmediğinizi
    ve komut satırında '-t' seçeneği ile bir hedef sürüm bildirmediğinizi
    varsayıyoruz.  Bu sorunun (hayli ayrıntılı) cevabı apt_preferences(5)
    kılavuzunda açıklanmış.

İyi çalışmalar,